ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ ТА СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ КОМПОНЕНТ В ПОЧАТКОВІЙ МОВНІЙ ОСВІТІ СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

  • Марія Федурко Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Україна
  • Мар᾿яна Том’як Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка,

DOI:

https://doi.org/10.24919/2411-4758.2018.143937

Ключові слова:

мовна освіта, комунікативна компетентність, соціокультурна компетентність, принцип текстоцентризму, література рідного краю, львівські письменники.

Анотація

У статті наголошено на вагомості відомостей соціокультурного плану в реалізації провідної мети сучасної початкової мовної освіти – формування комунікативної компетентності молодшого школяра. Обґрунтовано необхідність використання на уроках української мови текстів письменників рідного краю як дидактичної основи для засвоєння відповідних лінгвістичних понять, розвитку мовно-комунікативних навичок і умінь учнів, їхнього національно-культурного й духовного зростання. Продемонстровано специфіку використання дібраних текстів під час вивчення відповідних мовних тем.

Біографії авторів

Марія Федурко, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання у початковій школі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Мар᾿яна Том’як, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

студентка Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Yermolenko, S.Ya. & Matsko, L.I. (1994) Navchalʹno-vykhovna kontseptsiya vyvchennya ukrayinsʹkoyi derzhavnoyi movy. [Educational concept for studying the Ukrainian state language]. Dyvoslovo – Dyvoslovo, No. 7, pp. 28-33. [in Ukrainian]

Matsko, L. (2009). Ukrayinsʹka mova v osvitnʹomu prostori : navchalʹnyy posibnyk dlya studentiv-fi lolohiv osvitnʹo-kvalifi katsiynoho rivnya «mahistr» [Ukrainian language in the educational space: a manual for students of philology of educational qualifi cation level “Master”]. Kyiv: View of the NPU named after MP Drahomanov [in Ukrainian]

Ukrayinska mova [Ukrainian language]. Prohrama dlya 1-4 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv z navchannyam ukrayinskoyu movoyu [Program for 1-4 classes of general educational institutions with Ukrainian language education (Eds. M. Vaslulenko) [Electronic resource]. Access mode: https://osvita.ua/school/prograv/8793/. [in Ukrainian]

Ushinsky, K. D. (1954). Tvory [Works]: In 6 vols. T.1, Kyiv: Rad. School. [in Ukrainian]

Shelekhova, H. (2013). Formuvannya movnoyi osobystosti yak umova movlennyevoho rozvytku uchniv osnovnoyi shkoly na urokakh ukrayinsʹkoyi movy. Ridne slovo v etnokulʹturnomu vymiri [Formation of linguistic personality as a condition of speech development of primary school pupils at Ukrainian language lessons]. Ridne slovo v etnokulʹturnomu vymiri – Native word in the ethno-cultural dimension. Drohobych: Posvit, pp. 543-551. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Номер

Розділ

Статті