DOI: https://doi.org/10.24919/2411-4758.2018.140230

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСТУПНОСТІ У ПІДГОТОВЦІ РУКИ ДО ПИСЬМА ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ТА УЧНІВ ПЕРШОГО КЛАСУ

Світлана Луців

Анотація


У статті визначено умови забезпечення наступності у підготовці руки до письма дітей старшого дошкільного віку та учнів першого класу; з’ясовано, що оскільки в основі оволодіння письмом лежить формування рухової навички, просторової орієнтації, розвиток координованих рухів руки й ока, то підготовка руки дитини до письма здійснюється протягом усього часу її перебування в дошкільному закладі; у статті запропоновано вправи для підготовки руки до письма дітей дошкільного віку та дітей молодшого шкільного віку.


Ключові слова


підготовка, підготовка до письма, діти дошкільного віку, мова, рухові навички, учень початкової школи.

Повний текст:

PDF

Посилання


Bohush, A. (Red.). (2007). Doshkilna linhvodydaktyka: Teoriya i metodyka navchannya ditey ridnoyi movy: Pidruchnyk [Preschool Linguodidactics: Theory and Methods of Teaching the Children of the Native Language]. Kyiv, Vyshcha shkola. [in Ukrainian]

Busel, V. (Red.). (2004). Velykyy tlumachnyy slovnyk suchasnoyi ukrayinskoyi movy. [Great explanatory dictionary of modern Ukrainian language]. Kyiv, Irpin: VTF «Perun».[in Ukrainian]

Voronova, N. (2006). Pidhotovka ruky dytyny do pysma.[ Preparing your child’s hand for writing] Materialy Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi «Pidvyshchennya efektyvnosti lohopedychnoyi roboty v umovakh zdiysnennya doshkilnoyi ta pochatkovoyi osvity». Kherson, Aylant, 19-23. [in Ukrainian]

Galkina, V. & Khomutova N. (1999). Ispol’zovaniye fi zicheskikh uprazhneniy po razvitiyu melkoy motoriki pal’tsev ruk pri korrektsii narusheniy rechi u uchashchikhsya nachal’nykh klassov [Use of physical exercises to develop fi ne motor skills of the fi ngers when correcting speech disorders in primary school students] Defektologiya – Defectology, 3, 37-42. [in Ukrainian]

Honcharenko, S. (1997). Ukrayinskyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv, Lybid. [in Ukrainian]

Lutsiv, S. (2009). Formuvannya movnoyi osobystosti zasobamy shkilnoyi dramy [Formation of linguistic personality by means of school drama]. Ridne slovo v etnokulturnomu vymiri - Native word in the ethno-cultural dimension, 424-428. [in Ukrainian]

Savchenko, O. (1993). Urok u pochatkovykh klasakh: Navchalno-metodychnyy posibnyk [Lesson in Elementary Classes: Educational Manual]. Kyiv, Osvita. [in Ukrainia]


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Богуш А. (Ред.). (2007). Дошкільна лінгводидактика: Теорія і методика навчання дітей рідної мови: Підручник. Київ, Вища школа.

2. Бусел В. (Ред.). (2004). Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ, Ірпінь: ВТФ «Перун».

3. Воронова Н. (2006). Підготовка руки дитини до письма. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Підвищення ефективності логопедичної роботи в умовах здійснення дошкільної та початкової освіти». Херсон, Айлант, 19-23.

4. Галкина В. & Хомутова Н. (1999). Использование физических упражнений по развитию мелкой моторики пальцев рук при коррекции нарушений речи у учащихся начальных классов. Дефектология, 3, 37-42.

5. Гончаренко С. (1997). Український педагогічний словник. Київ, Либідь.

6. Луців С. (2009). Формування мовної особистості засобами шкільної драми. Рідне слово в етнокультурному вимірі. Матеріали Другої Міжнародної науково-практичної конференції. Дрогобич, Посвіт, 424-428.

7. Савченко О. (1993). Урок у початкових класах: Навчально-методичний посібник. Київ, Освіта.





ISSN 2411-4758 (Print)  ISSN 2518-1602 (Online)