Формування мовної особистості вчмтеля початкової школи у процесі фахової підготовки
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2017.110756Ключові слова:
компетентнісний підхід, особистісно-орієнтовний підхід, культурологічний підхід, мовна особистість, лінгводидактика, компетентність.Анотація
У статті окреслено науково-методичні засади формування мовної особистості майбутніх учителів початкової школи. Проаналізовано різні погляди і підходи до аналізу мовної особистості, які визначають основну складову цього поняття. Зосереджено увагу на тому, що формування мовної особистості залежить від багатьох чинників і факторів впливу на її функціонування. Обґрунтовано доцільність врахування загальних лінгводидактичних особливостей та компетентнісного, культурологічного, особистісно-орієнтовного підходів процесу формування мовної особистості. Оптимальний підбір ефективних методів, прийомів та засобів сприятимуть формуванню мовної особистості.
Посилання
Barsukova, E. V. (2007). Yazykovaya lichnost’ kak kategoriya istoricheskoj kul’turologii (na materiale «Arhiva knyazya Voroncova») [Language personality as a category of historical culturology (on the basis of the “Archives of Prince Vorontsov”)]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow. [in Russian]
Benvenist, E.(1974). Obshchaya lingvistika [General Linguistics]. Moscow. [in Russian].
Bohush, A.M. (2000). Teoretychni y metodolohichni zasady formuvannia movlennievoi kompetentsii doshkilnyka [Theoretical and methodological principles of formation of the speech competence of the preschool child]. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and psychology, 1, 5-10. [in Ukrainian]
Dyka, N. (2016). Realizatsiia kontseptu movnoi osobystosti u suchasnii linhvodydaktytsi [Realization of the concept of linguistic personality in modern linguodidactics]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka (Seriia: Pedahohika) – Pedagogical Process: theory and practice (Series: Pedagogy), 2 (53), 32-36. [in Ukrainian]
Izarenkov, D. (1990). Bazisnye sostavlyayushchie kommunikativnoj kompetencii i ih formirovanie na prodvinutom ehtape obucheniya studentov-nefi lologov [Basic components of communicative competence and their formation at the advanced stage of training of non-philological students]. Russkij yazyk za rubezhom – Russian language abroad, 4, 54-60. [in Russian]
Kostrytsia, N. M. (2013). Kulturolohichnyi pidkhid do formuvannia movnoi osobystosti maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi [Cultural approach to the formation of the linguistic personality of future specialists in the agrarian sector]. Filolohichni studii. Naukovyi visnyk Kryvorizkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. – Philological Studies. Scientifi c herald of Kryvy Rih State Pedagogical University, 9, 703-710. [in Ukrainian]
Kravchenko-Dzondza, O.E. (2015). Symvolika v obraznii systemi zakhidnoukrainskoi prozy [Symbolism in the fi gurative system of Western Ukrainian prose]. Ridne slovo v etnokulturnomu vymiri – Native word in the ethnocultural dimension (pp.115-121). Drohobych: Light. [in Ukrainian]
Shevchuk, Z. S. (2015). Problema movnoi osobystosti v suchasnomu movoznavstvi [The problem of linguistic personality in modern linguistics]. Pliushch, M. Ya. (Eds.) Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 10. Problemy hramatyky i leksykolohii ukrainskoi movy – Scientifi c journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 10. Problems of grammar and lexicology of the Ukrainian language, 12, 238-240. Kyiv: MP Drahomanov NPU. [in Ukrainian]