Формування мовної особистості вчмтеля початкової школи у процесі фахової підготовки

Автор(и)

  • Олена Кравченко-Дзондза Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2411-4758.2017.110756

Ключові слова:

компетентнісний підхід, особистісно-орієнтовний підхід, культурологічний підхід, мовна особистість, лінгводидактика, компетентність.

Анотація

У статті окреслено науково-методичні засади формування мовної особистості майбутніх учителів початкової школи. Проаналізовано різні погляди і підходи до аналізу мовної особистості, які визначають основну складову цього поняття. Зосереджено увагу на тому, що формування мовної особистості залежить від багатьох чинників і факторів впливу на її функціонування. Обґрунтовано доцільність врахування загальних лінгводидактичних особливостей та компетентнісного,  культурологічного, особистісно-орієнтовного підходів процесу формування мовної особистості. Оптимальний підбір ефективних методів, прийомів та засобів сприятимуть формуванню мовної особистості. 

Біографія автора

Олена Кравченко-Дзондза, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання у початковій

Посилання

Barsukova, E. V. (2007). Yazykovaya lichnost’ kak kategoriya istoricheskoj kul’turologii (na materiale «Arhiva knyazya Voroncova») [Language personality as a category of historical culturology (on the basis of the “Archives of Prince Vorontsov”)]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow. [in Russian]

Benvenist, E.(1974). Obshchaya lingvistika [General Linguistics]. Moscow. [in Russian].

Bohush, A.M. (2000). Teoretychni y metodolohichni zasady formuvannia movlennievoi kompetentsii doshkilnyka [Theoretical and methodological principles of formation of the speech competence of the preschool child]. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and psychology, 1, 5-10. [in Ukrainian]

Dyka, N. (2016). Realizatsiia kontseptu movnoi osobystosti u suchasnii linhvodydaktytsi [Realization of the concept of linguistic personality in modern linguodidactics]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka (Seriia: Pedahohika) – Pedagogical Process: theory and practice (Series: Pedagogy), 2 (53), 32-36. [in Ukrainian]

Izarenkov, D. (1990). Bazisnye sostavlyayushchie kommunikativnoj kompetencii i ih formirovanie na prodvinutom ehtape obucheniya studentov-nefi lologov [Basic components of communicative competence and their formation at the advanced stage of training of non-philological students]. Russkij yazyk za rubezhom – Russian language abroad, 4, 54-60. [in Russian]

Kostrytsia, N. M. (2013). Kulturolohichnyi pidkhid do formuvannia movnoi osobystosti maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi [Cultural approach to the formation of the linguistic personality of future specialists in the agrarian sector]. Filolohichni studii. Naukovyi visnyk Kryvorizkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. – Philological Studies. Scientifi c herald of Kryvy Rih State Pedagogical University, 9, 703-710. [in Ukrainian]

Kravchenko-Dzondza, O.E. (2015). Symvolika v obraznii systemi zakhidnoukrainskoi prozy [Symbolism in the fi gurative system of Western Ukrainian prose]. Ridne slovo v etnokulturnomu vymiri – Native word in the ethnocultural dimension (pp.115-121). Drohobych: Light. [in Ukrainian]

Shevchuk, Z. S. (2015). Problema movnoi osobystosti v suchasnomu movoznavstvi [The problem of linguistic personality in modern linguistics]. Pliushch, M. Ya. (Eds.) Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 10. Problemy hramatyky i leksykolohii ukrainskoi movy – Scientifi c journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 10. Problems of grammar and lexicology of the Ukrainian language, 12, 238-240. Kyiv: MP Drahomanov NPU. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-27

Номер

Розділ

Статті