ЛІНГВОКРАЇНОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ МОВНО-МОВЛЕННЄВОЇ ОСОБИСТОСТІ ПЕРШОКЛАСНИКІВ У ПЕРІОД НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Автор(и)

  • Ірина Вікторівна Цепова Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, Україна https://orcid.org/0000-0001-7794-936X
  • Лідія Іванівна Іванова Рівненський державний гуманітарний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-5607-467X

DOI:

https://doi.org/10.24919/2411-4758.2017.110306

Ключові слова:

Ключові слова, мовно-мовленнєва особистість, комунікативна і соціокультурна компетентності, лінгвокраїнознавчий аспект, українська мова, навчання грамоти

Анотація

У статті проаналізовано особливості розвитку мовно-мовленнєвої особистості учнів першого класу  на уроках української мови. Обґрунтована необхідність і висвітлена специфіка реалізації лінгвокраїнознавчого аспекту соціокультурної компетентності з метою формування в першокласників національної свідомості, духовного багатства і культури. Узагальнено напрями мовленнєвого розвитку, рекомендовано прийоми і засоби навчання української мови з опорою на мовне чуття дітей, наведено приклади завдань.

Біографії авторів

Ірина Вікторівна Цепова, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у початковій школі

Лідія Іванівна Іванова, Рівненський державний гуманітарний університет

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри  теорії і методик  початкового навчання

Посилання

Vashulenko, M.S. (2012). Bukvar – persha navchal’na knyha z ridnoyi movy [An abc-book is the fi rst educational book from the mother tongue]. Naukovi zapysky. Seriya «Filolohichna». Rezhym dostupu : http://lib.iitta.gov.ua/8497/1/Буквар%20 -%20%перша%20навчальна%20книга.pdf [in Ukrainian]

Vashulenko, M.S. (2012). Bukvar : pidruchnyk dlya 1 klasu zahal’noosvitnikh navchal’nykh zakladiv [Abc-book : textbook for 1 class of general education institutions] [in Ukrainian]

Vashulenko, M.S. (2011). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv do formuvannya movno-movlennyevoyi kompetentnosti molodshykh shkolyariv [Preparation of future teachers for the formation of language and speech competence of junior pupils]. Pochatkova shkola. – Elementary School, 6, 27–31 [in Ukrainian]

Kolominova, O.O. (1999). Metodyka formuvannya sotsiokul’turnoyi kompetentsiyi uchniv molodshoho shkil’noho viku v protsesi navchannya usnoho anhlomovnoho spilkuvannya [Methodology of formation of socio-cultural competence of pupils of junior school age in the process of learning oral English communication] : avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. fi lol. nauk : spets. 13.00.02 «Teoriya i metodyka navchannya (anhliys’ka mova)». Kyiv [in Ukrainian]

Ukrayins’ka mova. (2016). [Ukrainian language]. Prohramy dlya 1–4 klasiv zahal’noosvitnikh navchal’nykh zakladiv z navchannyam ukrayins’koyu movoyu. Rezhym dostupu : http://osvita.ua/school/program/8793/ [in Ukrainian]

Shelekhova, H. (2013). Formuvannya movnoyi osobystosti yak umova movlennyevoho rozvytku uchniv osnovnoyi shkoly na urokakh ukrayins’koyi movy [Formation of linguistic personality as a condition of speech development of primary school pupils at Ukrainian language lessons], «Ridne slovo v etnokulturnomu vymiri». Materialy Druhoi Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – «Native word in ethnocultural terms». Materials Second International Scientifi c Conference. (рр. 405–411). Drohobych: Posvit [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-16

Номер

Розділ

Статті