ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МИСЛЕННЯ І МОВЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

  • Володимир Ковальчук Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Україна
  • Любов Білецька Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка,
  • Наталія Стасів Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка,
  • Силюга Людмила Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University,

DOI:

https://doi.org/10.24919/2411-4758.2016.104905

Ключові слова:

математичні поняття, розумові операції, задача, типи мислення, мовленнєва діяльність

Анотація

У статті проаналізовано психолого-педагогічних умови формування і розвитку мовлення та різних типів мислення учнів початкової школи у процесі вив­чення математики. З’ясовано, що мова та мислення тісно пов’язані між собою: у процесі  оволодіння учнями ма­тематичною мовою та при її використанні розвивається математичне мислення, формуються  специфічні для математики мовні конструкції та відпо­відні розумові дії. Запропоновано основні шляхи поповнення лексичного запасу школярів на уроках математики.

Біографії авторів

Володимир Ковальчук, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

доктор педагогічних наук, професор кафедри математики,  інформатики та методики їх викладання у початковій школі

Любов Білецька, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри математики,  інформатики та методики їх викладання у початковій школі 

Наталія Стасів, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри математики,  інформатики та методики їх викладання у початковій школі 

Силюга Людмила, Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University

Candidate of Physical and Mathematical Science, Associate Professor of the Mathematics, Computer science and Metodology  of  Teaching at Primary Schools Department

Посилання

Bohdanovych M.V. Metodyka vykladannia matematyky v pochatkovykh klasakh: Navch. posibnyk. - 3-ye vyd., pererob. i dop. / Mykhailo Bohdanovych, Myroslava Kozak, Yaroslava Korol - Ternopil: Navch. knyha - Bohdan, 2008. - 336s.

Viichuk T., Stasiv N. Formuvannia v uchniv uiavlen pro zminnu velychynu yak chynnyk alhebraichnoi propedevtyky u pochatkovomu kursi matematyky //Molod i rynok - №7 (114). - 2014.- S.71-74.

Kovalchuk V., Biletska L., Syliuha L., Stasiv N.I. Formuvannia funktsionalnoi kompetentnosti uchniv pochatkovykh klasiv pid chas vyvchennia matematyky / Volodymyr Kovalchuk, Liubov Biletska, Liudmyla Syliuha, Nataliia Stasiv - Naukovyi chasopys NPU imeni M.P.Dra¬homanova. – Seriia № 17. - Teoriia i praktyka navchannia i vykhovannia:. Zb.nauk.prats.- K.: NPU imeni M.P.Drahomanova, 2014. -Vypusk 24. - S.83-88.

Mytnyk O.Ia. Yak navchyty dytynu mystetstva myslennia / Oleksandr Mytnyk. - K.: Pochatkova shkola.- 2006. - 104 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-23

Номер

Розділ

Статті