РЕАЛІЗАЦІЯ ФУНКЦІОНАЛЬНО- КОМУНІКАТИВНОГО ВИВЧЕННЯ СЛОВОТВОРУ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ВИМОГ ДО МОВНОЇ ОСВІТИ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2015.103755Ключові слова:
функціонально-комунікативне вивчення мови, словотвірні уміння і навички, словотворчий процес, функціонально-комунікативний словотвір, функціональна спрямованість словотворчих одиниць мови.Анотація
Статтю присвячено актуальній проблемі функціонально-комунікативного підходу до вивчення рідної мови, зокрема засвоєнню її словотвірної підсистеми студентами вищої школи. У статті акцентується на тому, що такий підхід дозволить вивчати в єдності систему мовних одиниць і правила їх функціонування, процес реалізації мовних одиниць у мовленнєвих актах, що забезпечить ефективне формування мовно-мовленнєвої компетенції майбутніх учителів початкової школи; доводиться, що вивчення словотвору у функціонально-комунікативному аспекті, здійснюване на принципово нових засадах, основується на розумінні словотвору як науки функціональної і відрізняється від традиційного вивчення тим, що за основу береться семантика мови, а не її форма.
Посилання
Batsevych F.S. Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky / F.S. Batsevych/ – K., 2004. – 344 s.
Bieliaiev O. M. Zmist uroku movy / O. M. Biliaiev // UMLSh. – 2003. – № 4. – S. 2 – 7.
Buslaev F.Y. Prepodavanye otechestvennoho yazыka : ucheb. posobye dlia stud. spets. ォRus. yaz. y lyt.サ / F. Y. Buslaev. – M. : Prosveshchenye, 1992. – 512 s.
Hopshter Ye. Komunikatyvno-diialnisnyi napriamok vyvchennia slovotvoru / Ye. Hopshter // Ukrainska mova ta literatura v shkoli. – 2005. – № 5. – S. 6–8.
Greshchuk V.V. Ukrainskyi vidprykmetnykovyi slovotvir. – Ivano-Frankivsk: Plai, 1995. – 208 s.
Dubovyk S. Formuvannia hramatychnykh navychok: funktsionalna oriientatsiia / S. Dubovyk // Dyvoslovo. – 1998. – № 6. – S. 29 – 31.
Zymniaia I. A. Lynhvopsikholohiia rechevoi deiatelnosti / I. A. Zymniaia. – M. : Moskovskyi psykholoho-sotsialnyi inst. – Voronezh : NPO ォMODEKサ, 2001. – 432 s.
Kardashchuk O.V., Kulbabska O.V. Morfemika ta slovotvir : Laboratornyi praktykum. Oporni konspekty : U 5-ty ch. Chernivtsi: Ruta, 1999. – 203 s.
Karaman S.O. Metodyka navchannia ukrainskoi movy v himnazii: Navch. posibnyk dlia stud. vyshchykh zakladiv osvity. K. : Lenvit, 2000. – 272 s.
Kontseptsiia movnoi osvity 12-richnoi shkoly // Dyvoslovo. – 2002. – № 8. – S. 59 – 65.
Metodyka navchannia ukrainskoi movy v serednikh osvitnikh zakladakh. Pidruchnyk / [M. I. Pentyliuk, S.O. Karaman, O.V. Karaman ta in.]; za red. M.I. Pentyliuk. – K. : Lenvit, 2009. – 400 s.
Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u XXI stolitti // Pedahohichna hazeta. – 2001. – № 7.
Passov E. I. Osnovy metodiki obucheniia inostrannym yazykam / E. I. Passov. – M. : Russkyi yazyk, 1977. – 216 s.
Pentyliuk M. Kontseptualni zasady komunikatyvnoi metodyky navchannia ukrainskoi movy / M. Pentyliuk, O. Horoshkina, A. Nikitina // Ukrainska mova i literatura v shkoli. – 2006. – № 1. – S. 15–20.
Pentyliuk M. Naukovi zasady komunikatyvnoi spriamovanosti u navchanni ridnoi movy // Ukrainska mova v shkoli. – 1999. – № 3. – S. 8 – 10.
Psykholohichna entsyklopediia / Avtor-uporiadnyk O. M. Stepanov. – K. : „Akademvydav”, 2006. – 424 s.
Plysko K.M. Pryntsypy, metody i formy navchannia ukrainskoi movy (Teoretychnyi aspekt) : navchalnyi posibnyk / Plysko K.M. – Kharkiv : Osnova, 1995. – 240 s.
Chemonina L. V. Nastupnist i perspektyvnist vyvchennia slovotvoru ukrainskoi movy v pochatkovykh i serednikh klasakh zahalnoosvitnoi shkoly : avtoref. des. na zdobuttia nauk. stupenia kand. fi lol. nauk : spets. 13.00.02 ォTeoriia i metodyka navchannia ukrainskoi movyサ / L.V. Chemonina. – K., 2009. – 20 s.
Shelekhova H. Suchasni pidkhody do navchannia ridnoi movy v zahalnoosvitnii serednii shkoli // Ukrainska mova i literatura v shkoli. – 1998. – № 1. – S. 2–5.
Rizun V. Linhvistychne testuvannia v osviti // Ukrainska mova ta literatura v shkoli. – 1999. – № 4, 29, 30, 31, 32.
Slovnyk-dovidnyk z ukrainskoi linhvodydaktyky / Za red.. M.Pentyliuk. – K.: Lenvit, 2003. – 149 s.__