ВИКОРИСТАННЯ ЯЗИЧНИЦЬКИХ СИМВОЛІВ У СУЧАСНИХ ВИРОБАХ ЯК ЗАСІБ ХУДОЖНЬОГО ВІДОБРАЖЕННЯ ЕТНОСВІТУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2015.103684Ключові слова:
етнокультура, етносвіт, слов’янські язичницькі символи, етнічні цінності, художні традиції.Анотація
У статті продемонстровано наявність у віруваннях, звичаях і обрядах білорусів стійких символів, освячених і древніми язичницькими віруваннями, і вже більш пізнім християнством. Обґрунтовано суттєву роль слов’янських язичницьких символів в етнокультурному розвитку особистості сучасного школяра. Показано, що трудове навчання містить реальні передумови для опанування їх учнями.
Посилання
Vorobeva T. P. Vospitaniie etnokhudozhestvennoi kultury podrostkov v uchrezhdeniiakh dopolnytelnoho obrazovaniia detei : avtoref. dis. kand. ped. nauk : 13.00.01 «Obshchaia pedahohika, istoriia pedahohiki i obrazovaniia» / T. P. Vorobeva. – Cheliabinsk, 2006. – 22 s.
Holoshumova H. S. Etnokhudozhestvennoie vospytaniie selskikh shkolnikov na materiale dekorativno-prikladnoho iskusstva Urala : Metodycheskoe posobye / Holoshumova H. S. – M. : YSPSRAO, 2005. – 56 s.
Lebedeva N. M., Stefanenko T. H., Luneva O. V. Mezhkulturnyi dialoh v shkole. Kn.1. Teoriia y metodolohiia / N. M. Lebedeva, T. H. Stefanenko, O. V. Luneva. – M. : Izd-vo RUDN, 2004. – 195 s.
Nesterenko A. V. Etnokhudozhestvennoe obrazovaniie detei i podrostkov : uchebnoe posobiie / A. V. Nesterenko. – M. : MHUKI, 2008. – 209 s.
Pavlova I. Yu. Etnokhudozhestvennoe obrazovaniie v vysshei shkole : metodolohycheskii aspekt / I. Yu. Pavlova // Vyssheie obrazovaniie v Rossii. – 2009. – № 2. – S. 47–51.
Remennikova Yu. S. Funktsii etnokhudozhestvennoi kultury v sisteme podhotovki uchytelia izobrazitelnoho iskusstva / Yu. S. Remennikova // Sotsialnohumanitarnyi vestnik Yuha Rossii. – 2013. – №10. – S. 40–44.