ВИВЧЕННЯ ПРИСЛІВНИКА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ КОМУНІКАТИВНО-ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2022.241446Ключові слова:
прислівник; мовна особистість; мовленнєві уміння; комунікативно-діяльнісний підхід; синоніми; мовленнєвий розвиток; лінгвістична компетенціяАнотація
У статті йдеться про особливості вивчення прислівника в початковій школі; обгрунтовано доцільність використання комунікативно-діяльнісного підходу до роботи над цією частиною мови; зазначено, що робота над прислівником має бути спрямованою на вироблення в учнів умінь послуговуватися прислівниками у власному мовленні, тобто оволодіння теоретичними відомостями про цю частину мови має бути підпорядковане мовленнєвому розвитку молодших школярів; наголошено на необхідності використання зв’язних текстів під час роботи над прислівником; підкреслено роль прислівників-синонімів у збагаченні словникового запасу учнів та в удосконаленні культури мовлення.
Посилання
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
Вашуленко, М. (Ред). (2010). Методика навчання української мови в початковій школі. Київ : Літера ЛТД.
Вашуленко, М.С. (2006). Українська мова і мовлення в початковій школі. Київ : Освіта.
Дорош, Г. (2004). Інноваційні підходи до вивчення прислівника у початковій школі. Освіта, 46,11.
Дорошенко, С. (Ред). (1992). Методика викладання української мови. Київ : Вища школа.
Зубков, М. (2004). Українська мова: Універсальний довідник. Харків : ВД «Школа».
Лужецька Л. (2007). Вивчайте, діти, рідну мову! Дрогобич : Посвіт.
Пентилюк, М. (1999). Наукові засади комунікативної спрямованості у навчанні рідної мови. Українська мова і література в школі, 3, 8 – 10.
Плющ, М. (Ред.). (1994). Сучасна українська літературна мова. Київ: «Вища школа».
Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти: 1-2 та 3-4 класи. (2019). Київ : Світоч.
Шелехова, Г. (1998). Сучасні підходи до навчання рідної мови в загальноосвітній середній школі. Українська мова і література в школі, 1, 2 – 5.
RFEERENCES
Vashulenko, M. (Eds.). (2010). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v pochatkovii shkoli [Methodology of teaching the Ukrainian language in elementary school]. Kyiv : Litera LTD. [in Ukrainian]
Vashulenko, M. S. (2006). Ukrainska mova i movlennia v pochatkovii shkoli [Ukrainian language and speech in elementary school]. Kyiv : Osvita. [in Ukrainian]
Dorosh, H. (2004). Innovatsiini pidkhody do vyvchennia pryslivnyka u pochatkovii shkoli [Innovative approaches to the study of adverb in elementary school].Osvita, 46, 11. [in Ukrainian]
Doroshenko, S. (Eds.). (1992). Metodyka vykladannia ukrainskoi movy [Methodology of teaching Ukrainian language]. Kyiv: Vyshcha shkola. [in Ukrainian]
Zubkov, M. (2004). Ukrainska mova: Universalnyi dovidnyk [Ukrainian langusge: Universal reference book]. Kharkiv: VD «Shkola». [in Ukrainian]
Lushetska L. (2007). Vyvchaite, dity, ridnu movu! [Study children a native language]. Drohobych : Posvit. [in Ukrainian]
Pentyliuk, M. (1999). Naukovi zasady komunikatyvnoi spriamovanosti u navchanni ridnoi movy [Scientific principles of communicative orientation in teaching native language]. Ukrainska mova і literatura v shkoli, 3, 8 – 10. [in Ukrainian]
Pliushch, M. (Eds.). (1994). Suchasna ukrainska literaturna mova [Modern Ukrainian literary language]. Kyiv : Vyshcha shkola. [in Ukrainian]
Typovi osvithi prohramy dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity: 1-2 ta 3-4 klasy. (2019). [Typical educational programs for institutions of general secondary education]. Kyiv : Svitoch. [in Ukrainian]
Shelekhova, H. (1998). Suchasni pidkhody do navchannia ridnoi movy v zahalnoosvitnii serednii shkoli [Modern approaches to teaching native language in a secondary school of general subjects]. Ukrainska mova i literatura v shkoli, 1, 2 – 5. [in Ukrainian]