ВИВЧЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ СИНТАКСИСУ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: КОМУНІКАТИВНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • Леся Лужецька Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0002-4917-8008

DOI:

https://doi.org/10.24919/2411-4758.2018.140232

Ключові слова:

елементи синтаксису, комунікативно-діяльнісний підхід, комунікативна компетентність, мовленнєвий розвиток, мовна особистість.

Анотація

У статті наголошено на важливості вивчення елементів синтаксису в початковій школі,  необхідності здійснення комунікативно-діяльнісного підходу до опрацювання основних синтаксичних понять на уроках української мови. Зазначено, що основною одиницею зв’язного мовлення є речення, з’ясовано, що на уроках української мови в початковій школі проводиться систематична, цілеспрямована робота над засвоєнням молодшими школярами відомостей про речення. Підкреслено, що робота над елементами синтаксису спрямована на розвиток зв’язного мовлення учнів.

Біографія автора

Леся Лужецька, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

старший викладач кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання у почактковій школі

Посилання

Vashulenko, M. (Eds.). (2010). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v pochatkovii shkoli [Methodology of teaching the Ukrainian language in elementary school]. Kyiv: Litera LTD. [in Ukrainian]

Koval, H., Derkach N., & Naumchuk M. (2008). Metodyka vykladannia ukrainskoi movy [Methodology of teaching the Ukrainian language]. Ternopil: Aston. [in Ukrainian]

Mashyna, Z. (2017). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti uchniv [Formation of the communicative competence of pupils]. Pochatkova shkola – Elementary school, no.9, pp.15-18. [in Ukrainian]

Na dopomohu vchytelevi pochatkovykh klasiv. 4 klas: navchalni prohramy. (2016). [To help the teacher of elementary school. Class 4: curriculum]. Kyiv: Osvita. [in Ukrainian]

Pentyliuk, M. (1999). Naukovi zasady komunikatyvnoi spriamovanosti u navc hanni ridnoi movy [Scientifi c principles of communicative orientation in teaching native language]. Ukrainska mova і literatura v shkoli – Ukrainian language and literature at school , no.3, pp.8-10. [in Ukrainian]

Petruk, O. (2012). Komunikatyvne spriamuvannia u navchanni ukrainskoi movy u pochatkovykh klasakh shkil z movamy vykladannia natsionalnykh menshyn [Communicative orientation in teaching of the Ukrainian language at the elementary classes of schools with laying out languages of national minorities]. Pochatkova shkola – Elementary school, no.10, pp. 41-44. [in Ukrainian]

Shelekhova, H. (1998). Suchasni pidkhody do navchannia ridnoi movy v zahalnoosvitnii serednii shkoli [Modern approaches to teaching native language in a secondary school of general subjects]. Ukrainska mova i literatura v shkoli – Ukrainian language and literature at school, no.1, pp.2-5. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Номер

Розділ

Статті