СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ КОМПОНЕНТ У ПРОФЕСІЙНО-КОМУНІКАТИНІЙ ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2411-4758.2017.110432Ключові слова:
професійно-комунікативна компетентність, соціокультурна компетентність, дидактична модель, підходи, принципи і форми навчання.Анотація
У статті йдеться про актуальність соціокультурної підготовки в процесі фахового становлення вчителя початкової школи. Зауважено, що для успішного розв’язання її завдань важливо створити у виші відповідне соціокультурне середовище. Ппоказано вагу занять з української мови з практикумом у його створенні. Виокремлено вузлові моменти дидактичної моделі формування соціокультурної компетентності майбутніх педагогів на заняттях з української мови з практикумом. Продемонстровано взірець її використання під час вивчення розділу «Синтаксис української мови».
Посилання
Vtornikova, Yu. S. Model formuvannia profesiino-komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Model of formation of professional-communicative competence of future primary school teachers] Retrieved from http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=1317. [in Ukrainian]
Didur, N. A. (2016). Sutnist sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly u konteksti kompetentnisnoho pidkhodu [Essence of Sociocultural Competence of Future Primary School Teachers in the Context of Competency Approach]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy : zb. nauk. pr. − Scientifi c Journal of Dragomanov National Pedagogical University. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects: Sb. sciences works, 55, 75-80. [in Ukrainian]
Zakirianova, I.A. (2006). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti u maibutnikh vchyteliv inozemnoi movy v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of sociocultural competence of future foreign language teachers in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian]
Matviienko, O. V. & Didur, N. A. (2017). Tendentsii modernizatsii sotsiokulturnoi pihotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Trends in modernization of sociocultural preparation of future primary school teachers]. Innovative processes in education : Collective monograph. Lodz, Poland: AMEET Sp. z o. o. Retrieved from http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/12975. [in Ukrainian]
Kohut, I.V. (2015). Formuvannia profesiino-pedahohichnoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia [Formation of professional-pedagogical communicative competence of the future teacher]. Poltava. Candidate’s thesis. Retrieved from http://pnpu.edu.ua/ua/text/disert/dysertatsiia_kohut.pdf. [in Ukrainian]
Kucheruk, O. A. (2014). Sotsiokulturnyi pidkhid do formuvannia ukrainomovnoiosobystosti uchnia osnovnoi shkoly [Socio-cultural approach to the formation of the Ukrainian-speaking personality of the basic school pupil]. Metodychnyi poshuk : Vykladatsko-studentski naukovi roboty z pytan metodyky vykladannia movy i literatury – Methodical search: Teaching and student’s scientifi c work on the methods of teaching language and literature. – Zhytomyr publisher: ZHDU named after. I. Franco. – Issue twelfth. Part I. 6-14. Retrieved from http://eprints.zu.edu.ua/13820/1/kucheruk.pdf.
Kucheruk, O. (2014). Sotsiokulturnyi rozvytok uchniv yak linhvometodychna problema [Socio-cultural development of students as a lingvo-methodical problem]. Ukrainska mova i literatura v shkoli – Ukrainian language and literature at school, 2 (112), 2-7. [in Ukrainian]
Oliiar, M. P. (2016). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia komunikatyvno- stratehichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Theoretical and methodical principles of formation of communicative and strategic competence of future primary school teachers]. Doctor’s thesis. Odesa. [in Ukrainian]
Horoshkina, О. & Karaman, S. (Eds.) (2015) Praktykum z metodyky navchannia movoznavchykh dystsyplin u vyshchii shkoli : Navch. Posibnyk [Practical work on the methodology of teaching linguistic disciplines in high school: Teaching.
manual] [in Ukrainian]
Safonova, V.V. (1991). Sotsiokulturnyy podkhod k obucheniyu inostrannym yazykam [Socio-cultural approach to teaching foreign languages]. Moscow : Vysshaya shkola ; Amskort interneshnl [in Russian]
11. Struktura sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv [Structure of Sociocultural Competence of Future Teachers]. Retrieved from http://mysy.ucoz. ua/publ/ struktura_sociokulturnoji_ompetentnosti_majbutnikh_uchiteliv/1-1-0-36 [in Ukrainian]
Topchii, L.S. (2014). Formuvannia ukrainomovnoi sotsiokulturnoi kompetentnosti : teoretychni i praktychni aspekty [Formation of Ukrainian-speaking Socio-Cultural Competence: Theoretical and Practical Aspects]. Molodyi vchenyi. – Young Scientist, 7 (10), 170-173 [in Ukrainian]
Fomenko, T.M. (2014). Vyznachennia poniattia «sotsiokulturna kompetentnist u suchasnii paradyhmi vyshchoi shkoly [Defi nition of the concept of «sociocultural competence in the modern paradigm of high school]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty. – Means of educational and research work, 42, 149-156 [in Ukrainian]
Khyzhniak, I.A. (2014). Linhvodydaktychna pidhotovka vchytelia pochatkovykh klasiv u rusli sotsiokulturnykh tendentsii suchasnosti [Lingvodidactical preparation of primary school teacher in the context of present sociocultural tendencies]. Pedahohichni nauky : teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 3 (37), 421-430.
Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2014_3_54] [in Ukrainian] 15. Ek, van J. (1996). Sociocultural Conference. Vantage Level, Council for Cultural Cooperation. Education Committee