КОМУНІКАТИВНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД У СТАНОВЛЕННІ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

Автор(и)

  • Леся Лужецька Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2411-4758.2017.110422

Ключові слова:

комунікативно-діяльнісний підхід, мовна особистість, комунікативна компетентність, мовлення, іменник, прикметник, дієслово.

Анотація

У статті підкреслено значущість комунікативно-діяльнісного підходу до вивчення української мови в початкових класах, акцентовано увагу на ролі цього підходу у становленні мовної особистості молодшого школяра загалом і під час вивчення таких частин мови, як іменник, прикметник, дієслово зокрема. Наголошено, що комунікативно-діяльнісний підхід забезпечує реалізацію  принципу цілісного вивчення учнями початкової школи мови й мовлення, oпередбачаючи орієнтацію на всі види мовленнєвої діяльності: слухання-розуміння (аудіювання), говоріння, читання,письмо.

Біографія автора

Леся Лужецька, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

старший викладач кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання у початковій школі

Посилання

Biliaiev, O., Skurativskyi, L., Symonenkova, L. & Shelekhova, H. (1996). Kontseptsiia navchannia derzhavnoi movy v shkolakh Ukrainy [Concept of teaching the state language in schools of Ukraine]. Dyvoslovo – Wonder Word , 1, 16-21 [in Ukrainian]

Zenchenko, T. (2014). Vyvchennia temy «Prykmetnyk» u 4 klasi yak propedevtyka komunikatyvnoi diialnosti v osnovnii shkoli [Study of the topic “Adjective”in the 4th class as propaedeutics of communicative activity in a primary school]. Ukrainska mova i literatura v shkoli – Ukrainian language and literature at school , 3, 8-14 [ in Ukrainian]

Koval, H.P., Derkach, N.I. & Naumchuk, M.M. (2008). Metodyka vykladannia ukrainskoi movy [Methodology of teaching the Ukrainian language]. Ternopil: Aston [in Ukrainian]

Mandryk, N. V. (2014). Do problemy suchasnoho uroku ukrainskoi movy [To the problem of the modern Ukrainian language lesson]. Naukovi zapysky Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu – Research notes of Rivne National Humanity University, 8 (51), 139-142 [in Ukrainian]

Vashulenko, M. S. (Eds.). (2010). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v pochatkovii shkoli [Methodology of teaching the Ukrainian language in elementary school]. Kyiv: Litera LTD [in Ukrainian]

Na dopomohu vchytelevi pochatkovykh klasiv. 4 klas: navchalni prohramy (2016). [To help the teacher of elementary school. Class 4: curriculum]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Osvita» [in Ukrainian]

Pentyliuk, M. (1999). Naukovi zasady komunikatyvnoi spriamovanosti u navchanni ridnoi movy [Scientifi c principles of communicative orientation in teaching native language]. Ukrainska mova і literatura v shkoli – Ukrainian language and literature at school, 3, 8-10 [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-16

Номер

Розділ

Статті