УЗАГАЛЬНЕНІ СПОСОБИ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ МОВНОЇ ОСВІТИ (початкові класи)

Автор(и)

  • Лариса Варзацька Інститут педагогіки НАПН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2411-4758.2015.103683

Ключові слова:

суб’єктний досвід, метод проектів, комплексні вправи, інтерактивні методи і форми, рефлексія, узагальнені способи діяльності, міжпредметна інтеграція.

Анотація

У статті розкрито мотиваційні, змістові, операційні складники компетентнісного навчання української мови, засновані на послідовному використанні системних мовних і мовленнєвих зв’язків як визначального засобу формування узагальнених способів діяльності. Показано, що таке навчання спрямоване на формування в учнів прагнення до самопізнання, саморозвитку, на утвердження активної позиції, осягнення ідеалів добра, краси, істини, любові до рідної й усесвітньої культури.

Біографія автора

Лариса Варзацька, Інститут педагогіки НАПН України

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник
Лабораторії навчання української мови і літератури

Посилання

Amonashvili Sh. Lichnostno-humannaia osnova pedahohicheskoho protsessa / Sh. Amonashvili. – Minsk, 1990. – 560 s.

Batsevych F. S. Narysy linhvistychnoi prahmatyky : monohrafi ia / F. S. Batsevych. – Lviv : PAIS, 2010. – 336 s.

Biliaiev O.M. Linhvodydaktyka ridnoi movy : navchalno-metodychnyi posibnyk / O. M. Biliaiev. – K. : Heneza, 2005. – 180 s.

Bondarevska Ye. Humanistychna paradyhma osobystisno-zoriientovanoho navchannia / Ye. Bondarevska // Pedahohika. – 1997. – № 4. – S. 11–17.

Varzatska L. Ukrainska mova i movlennia. Rozvyvalne navchannia v pochatkovykh klasakh : navchalno-metodychnyi posibnyk / L. Varzatska. – Ternopil : Navchalna knyha – Bohdan, 2012. – 360 s.

Varzatska L., Kratasiuk L. Interaktyvni tekhnolohii v systemi osobystisno zoriientovanoi osvity / L. Varzatska, L. Kratasiuk // Dyvoslovo. – № 4. – 2006. – S. 15–25.

Varzatska L.O., Lobanchuk O.A. Ukrainska mova. Sviatyni ridnoi zemli. Intehrovani uroky ridnoi movy i movlennia 1–4 klasy : Posibnyk dlia vchytelia / L. O. Varzatska, O. A. Lobanchuk. – Ternopil : Navchalna knyha – Bohdan, 2008. – 304 s.

Hrytsenko L. Osnovni idei interaktyvnoho osobystisno-zoriientovanoho navchannia / L. Hrytsenko // Zavuch. – 2003. – № 15. – S. 15–17.

Gudzyk N. F. Kompetentnostno-orientyrovannoie obuchenie russkomu yazyku v nachalnykh klassakh (v shkolakh s ukrainskim yazykom obucheniia) / N. F. Hudzyk. – Chernivtsi : Vydavnychyi dim ォBukrekサ, 2008. – 496 s.

Zhynkin N.N. Mekhanizmy reciy / N. N. Zhynkin. – M. : Yzd-vo Akademiia ped. nauk, 1958. – 369 s.

Kostiuk H. Navchalno-vykhovnyi protses i psykhichnyi rozvytok osobystosti / H. Kostiuk. – K., 1989. – 460 s.

Kraievskii V. V. Osnovy obucheniia. Dydaktyka i metodyka : uchebnoie posobie dlia studentov vysshykh uchebnykh zavedenii / V. Kraevskii, A. Khutorskoi. – M. : Izdatelskii tsentr ォAkademiiaサ, 2007. – 352 s.

Kratasiuk L.M. Interaktyvni metody v navchanni uchniv 5–6 klasiv stvoriuvaty teksty riznykh typiv : monohrafi ia / L. M. Kratasiuk. – Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2013. – 272 s.

Maslova N. V. Noosfernoie obrazovaniie. Nauchnyie osnovy. Kontseptsiia. Metodolohiia. Tekhnolohiia / N. V. Maslova. – M. : Instytut kholodynamiki, 2002. – 338 s.

Palamar L. M. Funktsionalno-komunikatyvnyi pryntsyp formuvannia movnoi osobystosti : avtoref. dys. … doktora ped. nauk : spets. 13.00.02 ォTeoriia i metodyka navchannia : ukrainska mova / L. M. Palamar. – K., 45 s.

Raven Dzh. Kompetentnost v sovremennom obshchestve : vyiavleniie, razvytiie i realyzatsiia. [Per. s anhl.] / Dzh. Raven. – M.: Kohito-tsentr, 2002. – 396 s.

Redko V. H. Zasoby formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti u zmisti shkilnykh pidruchnykiv z inozemnykh mov. Teoriia i praktyka: monohrafi ia / V. H. Redko. – K. : Heneza, 2012. – 224 s.

Savchenko O. Kliuchovi kompetentnosti – inovatsiinyi rezultat shkilnoi osvity / O. Savchenko // Ridna shkola. – 2011. – № 8–9. – S. 4–8.

Skurativskyi L. V. Motyv yak rushiina syla piznavalnoi diialnosti uchniv u protsesi vyvchennia movy / Leonid Skurativskyi // Dyvoslovo. – 2005. – № 2. – S. 2-4.

Sukhomlynskyi V. O. Sertse viddaiu ditiam / V. O. Sukhomlynskyi // Vybrani tvory : V 5 t. – K., 1997. – T. 3. В 5 т. – Т. 3. – К. : Радянська школа, 1977. – 670 с.

Tokman H. Metody vykladannia literatury v yikhnii osobystisnii spriamovanosti na uchnia / H. Tokman // Dyvoslovo. – 2004. – № 2. – S. 43–48.

Ushynskyi K. D. Pytannia navchannia i vykhovannia v pochatkovii shkoli / K. D. Ushynskyi / Vybrani tvory: V 2 t. – K., 1972. – 217 s.

Fasolia A. Zahalnonavchalni uminnia v systemi literaturnoi osvity: instrument, bez yakoho ne obiitysia / A. Fasolia // Dyvoslovo. – 2012. – № 10. – S. 2–8.

Kholodna M. Foriyrovaniie personalnoho poznavatelnoho stilia uchenika / M. Kholodna // Bashmakov M. Teoriia i praktika produktivnoho obucheniia. – M., 2000. – S. 45–97.

Khutorskoi A. V. Metodika lichnostno-oryentirovannoho obucheniia. Kak obuchat vsekh po-raznomu? : posobiie dlia uchitelia (Pedahohicheskaia masterskaia) / A. V. Khutorskoi. – M.; Yzd-vo VLADOS-PRESS, 2005 – 383 s.__

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-12

Номер

Розділ

Статті